mandag 20. august 2012

Sikksakk-pute

På min lille ferietur til Bergen hadde eg med meg feriehekling. Eg hadde begynt på ei sikksakk-pute for ei stund sidan, og bussturen nedover vestlandet passa bra til opp og ned hekling.
Lukkinga bak blei svært enkel og eg brukte hola i mønsteret som knappehol.
Eg har sett mange sikksakk mønster ute i verda - det finst mange variantar. Eg kombinerte fleire og laga min eigen variant (sjølv om den sikkert ikkje er heilt original).
Eg skal legge ut mønsteret når eg får skrive det ned.
Det blei ei søt lita pute, om eg får lov å seie det sjølv :)

I started on this chevron pillow a while ago, and on my little trip to Bergen recently I brought this project a long. Perfect for my bus trip down the west coast.  
The closing on the back is quite simple and I used the holes in the pattern as buttonholes.

A pretty little pillow if I may say so myself :)
The pattern is a combination of different chevron patterns I've seen.
I'll post it later when I've the time to write it down.


19 kommentarer:

  1. such a cute pillow, love the colors and the clever closing!

    SvarSlett
  2. Such a beautiful cushion, I love the colours!

    SvarSlett
  3. Beautiful! Such fresh colours and I love those big zig-zags of the design and the button closing is perfect!

    SvarSlett
  4. For en herlig pute, rå tøffe farger.
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. wow så utrolig fin !
    skulle ønske eg kunne hekle sånn sikk-sakk :)

    SvarSlett
  6. Koseleg resultat på ferieheklinga! :o)

    SvarSlett
  7. Kjempefin pute! Har veldig sans for fargene du har brukt! Og lukkingen ble veldig fin! Kunne godt tenkt meg å prøve chevron-mønsteret ditt :-)

    SvarSlett
  8. Hi!
    What a lovely blog! And so many beautiful things you create! I found you when I searched after a pattern for a chevron quilt. I really hope you post the pattern for this!! I have tried to invent something by myself but I really like yours!!

    Have a nice day!

    SvarSlett
  9. Very nice way of closing the pillow! Almost invisible and classy.

    SvarSlett
  10. sehr schönes kissen. hab in diesem muster meine decke gemacht.
    deine seite gefällt mir gut.
    lg katrin

    SvarSlett
  11. Kjempe fin. Du er så flink å bruke farger og det er så fint.
    Det ser så avansert ut , men kanskje det går å få det til om en prøver ??

    Hilsen Wenche

    SvarSlett
  12. Hooray for crochet pillow frosting.

    SvarSlett
  13. Så fin pute!
    Jeg har heklet et babysett i dette mønsteret en gang :)

    SvarSlett
  14. Oh I like coral and turquoise, your cushion looks really wonderful with this combination!

    SvarSlett
  15. Kjempe fin pute!!! Jeg hekler selv slike tepper. .
    Nå gav du med en god ide.
    God helg

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails