tirsdag 6. mars 2012

Lampeskjerm nr 2

- eller nestenkråkebolle om du vil.
Denne lille, rare lampen kjøpte eg på loppemarknad i haust.
I bought this funny little lamp at a fleamarket.
012
Lampeskjermen her var ikkje noko å samle på, så lampen har stått her og venta på fornying. Og no som eg har starta med lampeskjermheklinga var tida inne for å gjere noko.
The lampshade was ugly, so I knew I was going to do something better with it. And now was the time.
005
Sjølve foten fekk ein omgang med spraymaling.
Used spray paint on the lamp.
001
025
Denne gongen vart det boblehekling i gult. Vart fakstisk nesten ein gult påskeegg ser eg no…
I went for the yellow bubble stitch look this time.
026
027
032
Dei to skjermane mine i lag ser nesten ut som ein blomst.
My two crocheted shades together. Allmost like a flower.
006
Eit litt uskarpt bilde av den ferdige lampen. Eg var ei stund redd for at eg har hekla for tett skjerm, men som de ser så lyser han godt opp.
As you can see it gives a pretty light.
004
PS:
Eg brukar berre 25 w pære i denne, for å hindre at det blir for varmt. Det ser ut til å gå bra, men eg har berre lampen på når eg er i nærleiken.
Lagar du heklelampar sjølv, så pass på dette med varmen frå lyspæra.

To prevent the lamp from overheating I'm using a 25 watt lightbulb. That has worked fine so far. But the lamp is only on when I'm around.
It's important to consider the heat from the lightbulbs when making lamps. We don't want any accidents...

39 kommentarer:

  1. Så utrolig kult! Med lys i ble det jo nydelig

    SvarSlett
  2. Sååå flott! Så strikkede skjermer på Kids idag, men dine går dem en høy gang!!
    Ha en fin ettermiddag, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. bonjour de France ! c'est beau ! votre travail est magnifique !

    SvarSlett
  4. Absolutely wonderful! I love both of your shades... very inspirational x

    SvarSlett
  5. Så flotte lampeskjermene ble!

    SvarSlett
  6. It looks really beautiful. I wonder, does the crochet lampshade get warm when you light on the bulb or is it safe?

    SvarSlett
  7. Truly lovely, both of them. I've been searching for similar shades to make one for myself but so far had no luck. I'll keep looking! Thank you for sharing. I wonder if you could tell me what wattage of bulb you are using with your shades?

    SvarSlett
  8. All lamps get warm, this one too... But I will be careful and not use a too strong bulb. The last lampshade was made of fabric and this is also a kind of fabric, so I hope it will work out well.
    I will use 25 w in the little lamp.
    In the orange lamp I think I can use 40 or 60 w. It is a pendant and a more open lamp, and I don't think it will get that warm.

    SvarSlett
  9. Knalltøffe skjermer. Du er såååå flink med heklenåla ;)

    SvarSlett
  10. Kjempestilig lampe!
    Har ikkje prøvd meg på slike boblemasker enno, men det ser veldig artig ut:)

    SvarSlett
  11. Fantastisk fine!!! Eg såg deg akkurat på ein bloggrull og klikka meg inn - og så var du ikkje så langt unna ifrå :-) Artig! Kjempespennade blogg!! Denne skal eg følge, og tipse mi heklegale mor om :-)

    Helsing frå Hakalle berte / Hakallegarden

    SvarSlett
  12. For eit fantastisk lys, nydelig! :)

    SvarSlett
  13. wow!! Knall fin!!!
    Klem Tone

    SvarSlett
  14. I think you have just started a very cool trend. I can't wait to follow up, but first I have to improve my basic crochet skills. SO GREAT!!!

    SvarSlett
  15. Kjempeflott, den lyser jo så flott der den står - nydelig!

    Jeg får også veldig inspirasjon til å fornøye en "utgått" lampeskjerm jeg ser her jeg sitter... :) Vi får se utpå våren her

    Ha en fortsatt fin uke - klem!

    SvarSlett
  16. Fantastisk flott!! Jeg er så imponert - du er utrolig kreativ. Veldig gode ideer!!!

    SvarSlett
  17. Du er så utrolig kreativ! Digger å lese bloggen din! Denne lampeskjermen var kjempekul!! Har en firkanta lampeskjerm hjemme jeg kunne tenke meg å fornye, har du noe tips til et mønster som kan fungere?? Den er ganske stor 40x40.

    Ha en fin dag videre!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du ein firkanta skjerm trur eg nesten alle slags mønster kan fungere. Fint med viftemønster som dette og ellers mønster som slepp lys igjennom, tenker eg.

      Slett
  18. Thank you for answering my question. I managed to find two lampshades today to work on (same shape as your first one) so will be attempting to make my own version of yours at the weekend. Will let you know how I get on.

    SvarSlett
  19. Så utrolig stilig!!
    Dette er en ide jeg aldri hadde kommet til å tenkt på en gang. Kreativ!

    SvarSlett
  20. Knall tøff lampeskjerm!! Skikkelig kreativt!

    SvarSlett
  21. wow. BIG LIKE on the lamps... and other stuff.

    SvarSlett
  22. I've just found out your blog now and I love it!
    Thanks for all the tutorials.

    SvarSlett
  23. Fabelaktig nydelig. :))
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  24. I really love the yellow lampeskjerm! :-)

    Knittaxa

    SvarSlett
  25. Supert...
    Dette er du blitt rå på...

    SvarSlett
  26. Molto belle! grazie mille...
    (very beatiful! thanks a lot...)

    maria teresa

    SvarSlett
  27. Så stilig! Veldig fint utført, og stemningsfult lys =)

    SvarSlett
  28. Men Hekleskotta vad fint det blev!! ;) /Dorothea

    SvarSlett
  29. OH I love the bobble lamp, it gives such a beautiful light.
    Jo :)

    SvarSlett
  30. Virkelig stlig. Hvordan er det medtanke på varme fra pæra? Blir det ikke fort "farlig varmt"?

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg brukar 25 w pære, og lampen har ikkje blitt særleg varm så langt. Men han står berre på når eg er i rommet (sånn for å vere ekstra sikker...)

      Slett
  31. Hiya! Could you tell me how you determine the size of your fabric as your crocheting around the shade? I'd like to try doing this on a lamp I have, it's a long cylinder shape so I would be attaching to two circles (top and bottom). Any helpwould be appreciated, thanks!

    SvarSlett
  32. I love your little lamp - it looks like a little pineapple! I feel very inspired to go looking for cheap lamp shades to crochet :) Thank you for sharing!

    SvarSlett
  33. Do you have a pattern for the lamp shades?

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails